2014. június 17., kedd

Epres kocka sütés nélkül

A kertünkben terem van finom eper, gondoltam egyet és készítettem  belőle egy kis könnyű nyári finomságot a családnak.jó étvágyat !
Hozzávalók / 12 adaghoz:
-15 dkg vaj (a mennyiség növelhető, meglátjuk, mennyi a megfelelő, hogy összeálljon a kekszünk)
-20 dkg háztartási keksz
-2 kávéskanál mézeskalács fűszerkeverék
-25 dkg eper ( tetszés szerint a díszítéshez)
-30 g zselatin (porzselatin)
-4 dl habtejszín
-20 dkg porcukor
-1 csomag vaníliás cukor
-10 dkg mascarpone (vagy krémsajt)
-1 dl joghurt (natúr joghurt)
ElkészítésA kekszet durvára törjük, és hozzáadjuk a mézeskalács fűszerkeveréket. Én jobban szeretem, ha marad benne pár nagyobb darab is, ezért nem a darált kekszet használom, de akinek nincs kedve ezzel bajlódni, használhatja természetesen azt is. A vajat egy lábasban felolvasztjuk, majd a kekszhez öntjük, alaposan elkeverjük vele. Egy nem túl nagy méretű tepsi aljába nyomkodjuk a masszát, és hűtőbe tesszük, hogy összeálljon.Az epret összetörjük. A tejszínből habot verünk, néhány evőkanállal félretehetünk belőle a díszítéshez. A mascarponét (vagy krémsajtot) kikeverjük a natúr joghurttal, a porcukorral és a vaníliás cukorral, majd összeforgatjuk a tejszínhabbal.Kétfelé osztjuk a masszánkat. 3/4 részéhez hozzákeverjük az epret, a maradék 1/4 részt kicsit félretesszük. A porzselatin 3/4 részét elkészítjük a rajta leírtak szerint, majd az epres masszához keverjük, és a már összeállt kekszes alapra öntjük. Hűtőbe tesszük dermedni.A maradék zselatint is elkészítjük, a maradék 1/3 fehér krémünkhöz keverjük, és a már megdermedt epres rétegre öntjük. Én egy éjszakát a hűtőben hagytam pihenni.Tálaláskor kockákra vágjuk, tejszínhabbal, eperrel díszítjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése